Wednesday, March 23, 2011

periuk punya pasal

salam..
hahaha...nk gelak dolu buleh x?? hak2...
alkisah..
memandangkan semalam ada pasar mlm kt area rumah aku, so hubby telah membeli ayam..
cehhh..panjang gitu penjelasan.
dan hari ni aku ingat nk masak ayam msk kurma.
pagi2 lagi dgn semangat, start enjin kete,bukak pagar, g kedai. *detail okeh.
beli rempah kurma n santan n topup..
thenn berdesup balik.
siapkan bahan2 sume, then nak amik periuk...
*kt dapur aku ada 3 buah periuk yg x sama saiz. kecik, sederhana n besar.
dan aku noticed periku yg sederhana tu xde/hilang.
aikk?? pelik nih. seingat aku baru smlm aku guna periuk tuh untuk masak bubur nasik.
caik dlm stor xde, dlm rak xde.kt tmpt basuh pinggan pun xde.ah sudahhh...bkn x leh guna periuk lain,cuma aku pelik mane pulak dia nyorok.padahal aku ngn hubby je dlm umah nih. aku dh mula pikir bukan2 *hantu. hoho!!
tetiba ingat nk tnya hubby. krdit plak expired. oh,td ada beli topup. tapii....aku silap gores! coz tgn aku basah,so number2 kat topup 2 dh x npk! hohoi....
sudahnye aku pasrah.tsk..tsk.. tggu je la hubby balik nnt baru tanya. tapi hatiku tatap tidak senang..sambil kupas kentang mata melilau2 caik periuk.hhuhhh
siap2 masak, aku naik atas. nak ambil bakul kain. tetiba...... npk periuk tu kt depun pintu bilik mandi.zappp teringat mlm td hubby ada guna periuk tuh tuk isi air panas *tuk mandi. hahahahha!!! aku gelak guling2. dush!!! nape la x leh ingat langsung!! haha...
aku gelak sensorang, baby pun tendang2. hik2.. baby teman mama gelak eh syg...
itulah kishanya...
sok2 klw rajin aku tepek ayam kurma tu eh.
tata =)
pic: ehsan google

2 comments:

  1. haha kelaka la dayah.. cmne leh lupe nk letak balik.. hihihih

    ReplyDelete
  2. haha, tulah..husband kite gune piuk tu tuk amik air panas time tgh mlm..pastu tido,terus lupa nk bwk turun. hi2

    ReplyDelete