Sunday, March 13, 2011

AWAS ko wahai si pencuri motor!!!

kejadian : mlm semalam, sekitar 7.30-8pm
lokasi : kg awah (dlm kawasan umah)

motor kesayangan adik lelakiku di curi.
sebakkkk dada rasanya. mase kejadian, aku dan suami otw balik ke kl,dari umah mak mertua.
mak aku call bgtau motor adik aku baru je dicuri. motor parking dlm kawasan rumah, dan pagar x berkunci. coz mase tu baru pukul 7.30pm, adik beradik aku n mak ayah tgh dlm rumah, solat maghrib. Tetiba akak dengar bunyi motor kt luar rumah. sedangkan adik lelaki aku ada dlm rumah.
memasing bergegas ke luar rumah, dan dpt dilihat si pencuri dh berdesup bwk motor tu menuju ke atas jalan raya besar. ayah aku n adik cuba mengejar naik kereta mak, tp smpai jengka 20, battery kereta pulak weak. dann terhentilah adegan kejar mengejar itu. dlm masa yg sama, mak akk n adik pompuan aku g wat police report kt balai polis kg awah.
dan dengar citer pihak polis ada wat road block di sekitar jengka tp msih x dpt berjumpa. mungkin si pencurik tu ikut jln kebun/kelapa sawit.
seisi keluarga bersedih/marah/geram. eventhough aku x de kt phg, tp aku tau perasaan family kt sana. adik2 aku nangis.aku pun sedih.. sebab adik lelaki aku mmg sayang sgt dgn motor dia tu. ayah beli khas untuk dia. tiap hr kilat kan motor,basuh motor dia tu.
kesian jugak ayah yg membeli motor tu. if i not mistaken, dlm 6k kot hrga motor tu. adik aku plak baru je dpt lesen P. sedih sesangat.
xpela,klw x jumpa gak motor tu, ape boleh buat. asalkan nyawa kami semafily selamat.
Alhamdulillah..
mak dh wat solat hajat, aku bc yassin gak untuk adik aku. byk kan berdoa, semoga dpt jumpa semula.
dan aku selalu berdoa agar si pencurik x aman hidup, x tenang hati, hidup gundah gulana dann akan pulangkan semula motor tu dlm keadaan yg masih elok sma seperti yg ko curik hari tu!! paham x???
haish! aku betul2 marah. orang lain penat lelah caik duit beli barang, ko plak yg sesedap curik!
durjana!
dan ini pesanan khas buat ko pencurik durjana!
- ayah aku caik duit penat2 beli motor tu. mst ko x tau kn?? tp tlg pikir klw kena kt family ko plak.
-klw aku dpt tau ko ni budak mane (wlpn dh tau dia budak felda tu) aku nk sesangat jumpa mak ayah ko. basuh mak ayah ko,n bia mak ayah ko basuh ko cecukup!
-akan pastikan ko merempat dlm penjara.
-ntahla. x tau nk ckp cmne lg ngn budak2 yg degil n x de otak cmni.
-smga ko akn rasa perkara yg sama 1 hr nnt. Ameen.
aku percaya, ni bukan first time budak ni mencuri. dan dia tidak keseorangan. aku denga citer, mmg kt sana ada group2 curik motor. kejadian ni pun bkn pertama kali di kampung aku.
huh! bdh btl

135 LC in memory...

No comments:

Post a Comment