Tuesday, November 30, 2010

oh! pOkOk

kunyit, cekur, daun bawang, pokok cili.. ha, ni lh tanaman aku wt mase ni. kunyit n cekur ni belas ihsan dr my mom. ekeke.. perkara wajib: aku tiap kali balik umah mak, mst angkut paling koman pun 2 pasu bunga mak. ehehe... tq mak..i lap u. aritu mak belikan pasu bunga itam 2 biji besa, siap dgn tanah n baja skali... wahhhh seronokkk sgt2. aku dok umah tmn...so klw nk tanam smpai ber ekar tnh tu tidaklah.. kui3..ini je yg leh aku tanam..
pokok kunyit + daun bawang.. daun bwg nih x sengaja tumbuh, dat's y dorang share pasu.. aku jumpa bawang nih kt dapur,so hentam je la ltak kt dlm pasu..he2
dh besa pokok bwg nih.. rajin2 besa ye nak.. wahh

ni plak, daun cekur.. b sgt suke mkn ikan keli msk cekur.. dgn adanya daun ni,so senanglah tugas harianku =)


cili oh cili... cepatlah membesar...x saba nk petik ko

tiap ari aku melawat tapak kasik dorang betiga nih mkn =)





2 comments: